صفحه اصلی / آموزش / تصورات پایه ای در معماری

تصورات پایه ای در معماری

تصورات پایه ای در معماری 

تصاویری که بصورت مقدماتی در این بخش به نمایش گذاشته شده اند بیانگر کانسپت , مفهوم یا طرح اسکیس برای تصور تصاویر الزامی نیستند , اما لازم است از آنها برای رسیدن به تصورات معمارانه در دنیای واقعی استفاده کنیم . برای اینکه ارتباط شما با مشتری یا کارفرما خیلی خوب باشد باید آگاهی کامل در مورد این نرم افزار  داشته باشید تا بتوانید کار سه بعدی که از شما خواسته شده است را ارائه دهید. برای این کار پیشنهاد می کنیم از دو رایانه استفاده کنید : یکی از رایانه ها بایستی دارایRAM  , کارت گرافیکی خیلی بالا , قابلیت آپدیت و دو مانیتور حداقل ۲۴ اینچی باشید . بایستی از این سیستم برای کارهایتان استفاده کنید دومین رایانه نیاز به داشتن سخت افزارهای خیلی خوب نداشته و فقط برای پردازش داد و ستدد تان بکار خواهد رفت .

رعایت نسبتهای نوری

در این بخش شیوه خاصی از نور را در سه سمت و زاویه  برای بررسی آن در دنیای واقعی و انتقال آن به گرافیک کامپیوتری و همچنین اهمیتی که در معماری دارد را شرح داده ایم .

نور در دنیای واقعی

درک و حالات

اولا, بایستی اطلاعاتی در مورد نور گفته شود تا از آنها در کارهای آینده تان استفاده کنید . در زندگی روزمره ما بندرت به دنیای واقعی فکر می کنیم به همین دلیل آگاهی کافی در مورد این موضوعات نداریم . با اطلاعاتی که در دنیای واقعی می توانید بدست آورید , می توانید برای کاستن اشتباه هات نوری که در تولیدات رایانه ای ایجاد می کنید کمک کند . برای مثال , زمانی که به غروب آفتاب نگاه می کنیم احساس رومانتیکی خواهیم داشت . برای مطابقت رنگها در دنیای واقعی , سه نوع نور وجود دارد : یکی از این نورها , نور طبیعی می باشد که درخشنگی نور خورشید بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر روی سطح زمین می باشد .  نور ماه نیز جزء این دسته می باشد . دومین نوع نور , نور مصنوعی می باشد که شامل تمامی نورهایی است که با استفاده از محصولات انسانی بوجود می آیند مانند لامپها . آخرین نوع نور , ترکیبی از نورهای طبیعی و مصنوعی می باشند .

اغلب واحدهای اندازه گیری نور 

Luminous flux (lumen) : تشعشع بازده نور را در دو ثانیه شرح می کند .

Luminous intensity (candela) :  جریان تشعشع در طول موج مریى که در یک امتداد معین ساتع می شود .

Illuminance (lux) : جریان تشعشع در طول موج مریى که در سراسر امتداد منبع نور می باشد .

(کاندلا در متر مربع ) Luminance : جریان تشعشع در طول موج مریى که از امتداد منبع نوری ساتع می شود .

( شدت روشنایی)Illuminace

نور در اشیا دارای یکسری قواعد است که سه تای این قواعد در گرافیک رایانه ای خیلی مهم هستند . اولین قانون , کاهش روشنایی برحسب مترمربع با فاصله از منبع نور می باشد . با افزایش مقدار فاصله به میزان دو متر , شدت روشنایی فقط یک چهارم ظرفیت نور را شامل خواهد شد و  با وارد کردن مقدار سه به یک نهم خواهد رسید . دو قاعده مهم دیگر صفات (انعکاس) reflection و (انکسار) refraction می باشد . اگر نور با یک صفحه اثابت کند یقینا مقداری از نور جذب شده و مقداری از آن انعکاس داده خواهد شد .

تصورات پایه ای در معماری

قسمت انعکاس شده فاکتور تعیین کننده در درک اشیاء می باشد . یک موضوع صد در صد نور را کاملا تیره نمایش می دهد منبع سفید , بوسیله نور منعکس می گردد . تاریکی و سطوح ناهموار کمترین نور را انعکاس کرده و بیشتر آن را جذب می کنند . یک موضوع همیشه نور را با رنگش انعکاس می دهد , که به آنcolor bleeding یا رنگ پس دهی یا روی هم افتادگی رنگ در موضوعات می گویند . مفهوم شکست نور را باید بدانید .سرعت نور در یک فضای خلا ء اندازه گیری می شود . اگر سرعت نور بوسیله تغییر شدت کاهش پیدا کرده باشد . آنها می توانند انکسار پیدا کنند .که (ضریب شکست نور )refractive index یاindex of refraction (IOR) می تواند تعیین کننده ای برای هر متریال باشد .این سرعت نور را وقتی که از هوا رد شده و وارد یک جسم می شود اندازه می گیرد .

تصورات پایه ای در معماری

همچنین ببینید

interiorer  S 540 www.designerz.ir

دانلود فایل آماده کابینت S 540

دانلود فایل آماده کابینت Best free WordPress theme

پاسخ دهید

مطالب پزشکی آموزش تصویری خیاطی